جاب آفر عمان

در این مقاله، به بررسی موضوع جاب آفر عمان و شرایط اخذ آن همچنین لیست مشاغل موردنیاز خواهیم پرداخت. ما را دنبال نمایید.

مقدمه

کشور عمان، یکی از کشورهای خاورمیانه است که در همسایگی کشور ایران قرار دارد. عمان جزو کشورهای بسیار محبوب و پرتقاضا برای اشتغال و زندگی محسوب می شود.

زیرا شرایط این کشور به گونه ای است که توانسته است رشد اقتصادی بسیار قابل توجهی به دست آورد و در نهایت، منجر به رونق بازار کسب و کار شده است. این کشور به دلیل جمعیت کم آن، نیازمند نیروی کار ماهر و متخصص است.

این مسئله، می تواند فرصت بسیار ایده آل و عالی برای ایرانیانی باشد که قصد دارند در کشوری دیگر به اشتغال بپردازند.

جاب آفر عمان، بهترین و محبوب ترین روش اشتغال در کشور عمان است که می تواند منجر به اخذ ویزای کار عمان و اشتغال در این کشور شود. طبیعتا، برای اشتغال در کشوری مانند عمان، بایستی اطلاعات کافی و لازم را در خصوص شرایط دریافت جاب آفر این کشور، قوانین کاری و … به دست آورد.

به همین دلیل، ما در این مقاله، قصد داریم تا به بررسی جاب آفر عمان و قوانین اخذ آن و شرایط کاری در این کشور بپردازیم. بنابراین اگر به دنبال اشتغال در کشور عمان هستید، حتما تا انتهای مقاله، همراه ما باشید.

 

ما در این مقاله، به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • جاب آفر عمان چیست؟
  • شرایط اصلی جاب آفر عمان چیست؟
  • شرایط کار در عمان چگونه است؟
  • لیست مشاغل مورد نیاز عمان کدامند؟
  • نحوه یافتن شغل در عمان چیست؟
  • ویزای کار عمان برای ایرانیان چیست؟
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار در عمان چیست؟
  • نتیجه گیری

جاب آفر عمان

جاب آفر عمان
جاب آفر عمان

در ابتدای کار، باید بدانید که معنی جاب آفر چیست. جاب آفر در واقع یک نوع دعوتنامه رسمی برای همکاری با یک فرد متخصص است. این دعوتنامه، از طرف یک سازمان، نهاد، شرکت و یا هر اداره و ارگانی می تواند به فرد خارجی ارسال شود.

مسئولیت اصلی ارسال دعوتنامه، بر عهده کارفرمای خارجی همان کشور است. از آنجایی که موضوع اصلی مقاله در خصوص جاب آفر کشور عمان است، جاب آفر این کشور، به معنای ارسال دعوتنامه شغلی، از طرف یک کارفرمای عمانی است که به یک متخصص خارجی ارسال می شود.

بهترین راه برای اشتغال در کشور عمان، جاب آفر عمان است. به دلیل این که کشور عمان در نزدیکی کشور ما قرار دارد و شرایط این کشور، به گونه ای است که می تواند برای اشتغال مناسب باشد، بسیاری از ایرانیان، می توانند به این کشور مهاجرت کاری نمایند.

طبیعتا دریافت دعوتنامه شغلی از یک کارفرمای عمانی، شروع کار محسوب می شود.

اما در خصوص کشور عمان، باید بدانید که این کشور، دارای اقتصادی بسیار پویا و رو به رشد است. به دلیل رشد اقتصادی بسیار بالای این کشور و سرمایه گذاری دولت عمان در بخش های مختلف اقتصادی، نرخ بیکاری این کشور، به حداقل خود رسیده است.

نرخ بیکاری در عمان، کمتر از 3 درصد است. از آنجایی که در بخش های مختلف اشتغالی در عمان، نیروی کار ماهر زیادی وجود ندارد و جمعیت این کشور بسیار کم است، نیاز به نیروی متخصص خارجی بسیار بالاست.

به همین دلیل، با دریافت جاب آفر عمان، می توان اقدام به مهاجرت کاری به این کشور نمود. ما در ادامه این مقاله، به بررسی شرایط اصلی جاب آفر کشور عمان می پردازیم و نکات مهمی را در این خصوص، عنوان خواهیم کرد.

پیشنهاد می کنیم از پست جاب آفر هلند نیز دیدن کنید.

شرایط اصلی جاب آفر عمان چیست؟

شرایط اصلی جاب آفر عمان چیست؟
شرایط اصلی جاب آفر عمان چیست؟

از اصلی ترین و مهمترین شرایط دریافت جاب آفر عمان، داشتن یک پیشنهاد کاری از کارفرمای عمانی است. در واقع، دریافت جاب آفر عمان و دریافت نامه پذیرش شغلی، مبنی بر داشتن تخصص و مدرک تحصیلی مرتبط با شغل مورد نظر است.

فرد متقاضی، بایستی از طریق منابع مختلف کاریابی در عمان، اقدام به ارسال درخواست شغلی به کارفرمای عمانی کند و مدارک تحصیلی و رزومه کاری خود را ارسال نماید و تمایل خود را برای استخدام، نشان دهد.

همان طور که گفته شد، جاب آفر عمان، نیازمند داشتن مدرک تحصیلی و رزومه کاری است. در واقع، اثبات توانایی شغلی و تخصصی و این که در گذشته خود، سابقه ای در زمینه مورد نظر داشته اید، کلید اصلی دریافت دعوتنامه شغلی از کارفرمای عمانی است.

کارفرمای مربوطه، بعد از بررسی های کامل در خصوص مدارک تحصیلی و رزومه کاری و سوابق شغلی، در نهایت تصمیم خواهد گرفت که شما، واجد دریافت جاب آفر عمان هستید یا خیر.

در برخی از موارد، ممکن است برای دریافت جاب آفر کشور عمان، در یک حیطه شغلی خاص، اقدام به گذراندن آزمونی خاص نمایید و نمره قبولی را کسب کنید. این مسئله، بستگی به نهاد یا شرکت مورد نظر و کارفرمای عمانی دارد که نیاز به ارائه آزمون خواهد بود یا خیر.

همچنین ممکن است بعد از بررسی اولیه مدارک، نیاز به مصاحبه باشد. از آنجایی که متقاضیان خارجی، امکان ورود چند باره به عمان را ندارند و هنوز ویزای کاری این کشور را اخد نکرده اند، از طریق پلتفرم های آنلاین، مصاحبه غیر حضوری صورت می گیرد.

لازم به توضیح است که در صورت گذراندن مراحل فوق، نامه پذیرش شغلی یا همان جاب آفر عمان، برای فرد صادر می شود. در نهایت امر، نوبت به اخذ ویزای کاری عمان می رسد که اعتباری دو ساله دارد. برای دریافت ویزای کار عمان، متقاضی بایستی زیر 21 سال و بالاتر از 60 سال باشد.

شرایط کار در عمان چگونه است؟
شرایط کار در عمان چگونه است؟

حال که با مسئله جاب آفر عمان و قوانین و شرایط آن آشنا شدیم، توضیحی در خصوص شرایط کار در این کشور ارائه خواهیم کرد. برای این که بتوانید در کشور عمان به جست و جوی شغل از طریق منابع مختلف بپردازید، نیازی به دریافت مدرک بین المللی زبان نخواهد بود.

اما اگر تسلط نسبی به زبان انگلیسی داشته باشید و مدرک آیلتس یا تافل دریافت کرده باشید، می توانید اقدام به کار در این کشور نمایید. لازم به گفتن است که زبان رسمی کشور عمان، عربی است. بهتر است در هنگام اشتغال در این کشور، به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و یا آشنایی نسبی کسب کنید.

از موارد مهم در خصوص شرایط کار در کشور عمان، ساعت کاری این کشور است که معمولا بین 8 الی 10 ساعت، در طول روز است.

البته در برخی از ماه ها مانند ماه مبارک رمضان، ساعت کاری نیز کاهش خواهد یافت.

به صورت کلی بین یکشنبه تا پنجشنبه، فعالیت کاری در جریان است و در طول هفته، بایستی بین 40 الی 48 ساعت، باید فعالیت انجام شود. از دیگر شرایط کاری در کشور عمان برای افراد خارجی، اخذ ویزای کاری این کشور است که بعد از دریافت جاب آفر این کشور، بایستی از طریق سفارت عمان، اقدام به اخذ ویزای کاری این کشور نمود.

عموما برای کار در عمان، بایستی نسبت به محل سکونت خود اقداماتی انجام دهید. بسیاری از کارفرمایان و شرکت ها، برای افراد خارجی، محل اسکانی در نظر می گیرند که در زمان مصاحبه شغلی، بایستی از شرایط سکونت خود اطمینان کسب کنید.

توصیه می کنیم از صفحه آرایشگری در قطر دیدن کنید.

لیست مشاغل مورد نیاز عمان کدامند؟

لیست مشاغل مورد نیاز عمان کدامند؟
لیست مشاغل مورد نیاز عمان کدامند؟

قبل از آن که اقدام به اخذ جاب آفر عمان نمایید، بایستی بدانید که آیا فرصت های شغلی، در کشور عمان فراهم است یا خیر.

بنابراین، باید از لیست مشاغل مورد نیاز در عمان، اطلاعات کاملی کسب کنید تا بتوانید شانس خود را برای دریافت جاب آفر، افزایش دهید. این لیست مشاغل، توسط دولت کشور عمان منتشر می شود و هر ساله، دچار تغییرات و به روزرسانی خواهد شد.

مشاغل موجود در این لیست، به چند دسته مختلف تقسیم بندی می شوند. بنابراین با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز در عمان، بایستی مدرک تحصیلی و سابقه شغلی مناسبی، به نسبت شغل مورد نظر خود داشته باشید.

در ادامه، به مهترین مشاغلی که در کشور عمان نیاز به نیروی کار متخصص است، اشاره خواهیم کرد:
  • مشاغل حوزه مهندسی
  • مشاغل حوزه صنعت ساختمان و حوزه ساخت و ساز
  • مشاغل حوزه فناوری اطلاعات
  • مشاغل مربوط به حوزه گردشگری و مهمانداری
  • مشاغل مربوط به حوزه پزشکی و درمان
  • مشاغل مربوط به حوزه تدارکاتی

این موارد، تنها بعضی از حوزه‌های نیازمند نیروی کار در عمان هستند. مشاغل زیادی در حوزه‌های مختلف کاری در عمان نیازمند نیروی کار هستند که با داشتن مهارت و تخصص لازم می‌توانید در این مشاغل، مشغول به‌کار شوید.

لازم به گفتن است که این مشاغل، جزو مشاغل مورد نیاز و مورد تقاضا توسط دولت عمان است. این موضوع، بدان معنی نیست که دیگر مشاغل، در عمان، نیازمند نیروی کار نیستند.

بنابراین، اگر از تخصص و مهارتی برخوردار هستید که در لیست مشاغل مورد نیاز عمان وجود ندارد، می توانید با پیگیری بیشتر و با جست و جو از منابع مختلف شغلی در عمان، از وضعیت حوزه تخصصی خود و شرایط اشتغال، اطلاعات لازم را برای دریافت جاب آفر عمان کسب نمایید.

لطفا از پست جاب آفر ایتالیا دیدن کنید.

نحوه یافتن شغل در عمان

طبیعتا برای این که بتوانید اقدام به درخواست شغلی به کارفرمای عمانی کنید و مراحل دریافت جاب آفر عمان را انجام دهید، نیاز خواهد بود که به دنبال شغل مورد نظر خود در این کشور باشید. یکی از بهترین روش های جست و جوی کار در کشور عمان، مراجعه به موسسات کاریابی است.

این مسئله می تواند برای افراد خارجی، کمی مشکل باشد. زیرا برای مراجعه به موسسات کاریابی به صورت حضوری، نیاز به حضور فیزیکی در این کشور است که بایستی ویزای توریستی عمان را کسب کنید. طبیعتا بایستی هزینه بیشتری برای این کار پرداخت کنید و وقت بیشتری صرف نمایید.

شناخت بهترین موسسات کاریابی در عمان، از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا اکثر کارفرمایان مطرح و مشاغل بسیار مهم و با درآمد بالا، در این موسسات معتبر، آگهی شغلی منتشر می کنند. بهترین کار در این خصوص، این است که به وبسایت این موسسات کاریابی مراجعه کرده و مشاغل مختلف را مورد بررسی قرار دهید.

بهترین راه برای افراد خارجی از جمله ایرانیان، مراجعه به وبسایت کاریابی است و اغلب موسسات کاریابی در عمان، از طریق وبسایت هم اقدام به انتشار آگهی شغلی و پذیرش شغلی توسط کارفرما می کنند.

این کار باعث می شود که صرفه جویی زیادی در زمان و هزینه شود و شما از منزل خود هم می توانید به دنبال شغل مورد نظر خود در عمان باشید و با توجه به حیطه تخصصی خود، برای کارفرمای مورد نظر، درخواست شغلی ارسال نمایید.

شاید روش هایی مانند کمک گرفتن از دوستان و آشنایانی که در عمان ساکن هستند، گزینه مناسبی باشد. اما با این حال، خود شما هستید که بایستی به دنبال موقعیت ایده آل خود باشید. از طرفی، مدیریت زمان و هزینه، نقش مهمی در دستیابی به موقعیت شغلی مورد نظر دارد.

ما در ادامه، به برخی از معتبرترین موسسات کاریابی در کشور عمان اشاره می کنیم و اسامی آنان را ذکر خواهیم کرد:
  • STAR AGENCY
  • Al-Miladi Global Human Resources Management
  • Oxygen Oman
  • Talent Development LLC
  • Randstad Middle East
  • Global Business Network LLC (GBN)
  • MENA HR Solutions LLC
  • Budge Talent
  • Competence HR
  • Work Circle Oman
موارد بالا، از جمله بهترین موسسات کاریابی در کشور عمان است که می توانید اقدامات اولیه را برای یافتن شغل و دریافت جاب آفر عمان انجام دهید.

همچنین، از بهترین روش های یافتن شغل در عمان، مراجعه به سایت های کاریابی این کشور است. در ادامه، به برخی از بهترین سایت های کاریابی در عمان اشاره می کنیم:

  • https://www.bayt.com
  • https://oman.tanqeeb.com
  • https://www.naukrigulf.com
  • https://www.gulftalent.com
  • https://www.wisdomjobsgulf.com
  • https://jobs.google.com
  • https://www.monster.com

این سایت ها، موقعیت های مختلف شغلی را منتشر می کنند. هر فردی با توجه به تخصص و مهارت خود، می تواند شغل مورد نظر خود را انتخاب کند و برای کارفرمای مربوطه، درخواست کار ارائه دهد.

ویزای کار عمان برای ایرانیان

ویزای کار عمان برای ایرانیان
ویزای کار عمان برای ایرانیان

همان طور که در بخشی از مقاله گفته شد، بعد از بررسی های لازم درخواست شغلی توسط متقاضی، کارفرما، تاییدیه نهایی را برای فرد ارسال می کند و این تاییدیه، شامل نامه پذیرش شغلی یا همان جاب آفر عمان است.

بعد از دریافت این تاییدیه، نیاز است که اقدام به اخذ ویزای کار عمان نمایید. ایرانیانی که موفق به دریافت جاب آفر شده اند، بایستی به سفارت این کشور مراجعه کنند. در سفارت عمان، مصاحبه ای با مامور مهاجرت انجام می شود و اقدامات لازم مانند انجام مراحل انگشت نگاری و بیومتریک و تحویل مدارک و تکمیل فرم های لازم، انجام خواهد شد.

سپس باید منتظر ماند تا جواب نهایی سفارت اعلام شود که مدت زمانی طول خواهد کشید. در بخش بعدی مقاله، در خصوص مدارک لازم برای اخذ ویزای کار عمان توضیحاتی ارائه می کنیم. با ما همراه باشید.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در عمان

مدارک مورد نیاز ویزای کار در عمان
مدارک مورد نیاز ویزای کار در عمان

برای اخذ ویزای کار عمان از طریق جاب آفر عمان، بایستی مدارکی را تحویل مقامات سفارت دهید. مراحل انگشت نگاری و بیومتریک نیز در سفارت انجام می شود. از جمله مدارک لازم برای اخذ ویزای کار کشور عمان، عبارتند از:

  • ارائه نامه پذیرش شغلی از طرف کارفرمای عمانی که همان جاب آفر عمان است.
  • داشتن سن حداقل 21 سال
  • ارائه مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه پاسپورت دارای اعتبار کافی
  • پرداخت هزینه های مربوط به بررسی پرونده و صدور ویزای عمان
  • ارائه مدارک تحصیلی و مدارک شغلی مانند رزومه تحصیلی و رزومه شغلی که نشان دهد دارای سوابق شغلی هستید.
  • ارائه گواهی مبنی بر عدم سوء پیشینه کیفری
  • ارائه مدارک مبنی بر نحوه سکونت و محل سکونت خود در عمان
  • و …

بعد از تحویل مدارک، بایستی مدت زمانی صبر کنید تا جواب ویزای شما ارسال شود. در صورت تایید ویزا، می توانید اقدامات لازم برای سفر به کشور عمان و اشتغال در این کشور را انجام دهید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله، به بررسی جاب آفر عمان پرداختیم. جاب آفر کشور عمان، بهترین روش اشتغال در این کشور است که متقاضیان خارجی می توانند بر اساس حوزه تخصصی خود و سوابق شغلی خود، در کشور عمان به فعالیت بپردازند.

کشور عمان به دلیل اقتصاد رو به رشد خود و کمبود نیروی کار متخصص، نیازمند نیروی کار خارجی است. این مسئله، برای ایرانیان می تواند یک موقعیت ایده آل باشد تا در کشور عمان به فعالیت بپردازند. ما در این مقاله، به بررسی شرایط اصلی جاب آفر عمان و قوانین آن پرداختیم.

لازم به گفتن است که برای مهاجرت کاری به عمان، از شرکت های مهاجرتی معتبر در کشور، اطلاعات لازم را کسب کنید و با آگاهی کامل، اقدام به مهاجرت کاری به عمان نمایید.

لطفا پس از مطالعه این مقاله، از پست جاب آفر اتریش دیدن کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top