جاب آفر

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که جاب آفر چیست؟ و اقدامات لازم آن چه مواردی می باشد توضیح دهیم.

مقدمه

چنانچه تصمیم داشته باشید به یکی از کشورهای جهان مهاجرت کاری نمایید و در آن جا از طریق تجارت و کسب دستمزد و اقامت دائمی، پیش زمینه اخذ کارت اقامت pr را آماده نمایید.

 مناسب ترین اقدام این است که همراه با گزینش کشور مقصد خود برای مهاجرت، به دنبال کسب اطلاعات جامع و دقیقی در مورد اینکه جاب آفر چیست، شرایط دریافت آن چگونه است و غیره، باشید.

 چرا که در این سال ها جمعیت بسیاری در فکر مهاجرت، آن هم از نوع کاری به کشورهای خارجی می باشند و می خواهند با به دست آوردن درآمد ارزی زیادتر و اقامت طولانی مدت در کشورهای توسعه یافته، وضعیت زندگی خود و اعضای خانواده‌شان را بهبود داده و زندگی بهتری را تجربه کنند.

در واقع تفاوتی ندارد که بخواهید از راه ادامه تحصیل در منطقه شنگن به قاره اروپا وارد شده و پس از زمان پایان تحصیلات به دنبال کاریابی در بازار کار خارجی باشید، یا اینکه قصد داشته باشید.

 در ابتدا برای اخذ مجوز و ویزای شغلی اقدام نمایید، در هر شرایطی مطالعه این مقاله می تواند برای شما ارزشمند باشد.

بنابراین، پاسخ دادن به پرسش های این نوشتار، می توانند راهنمایی فراوانی به شما در این زمینه نمایند و اطلاعات مفصلی از روند مهاجرت شغلی به کشورهای تراز اول جهان در اختیار شما قرار دهد.

فهرست مطالب

  • آیا می دانید جاب آفر چیست؟
  • آیا در مورد عمده ترین موضوعاتی که در جاب آفر عنوان می شوند، اطلاعی دارید؟
  • بعد از تکمیل فرم های مشخصات و تنظیم قرارداد کاری جاب آفر، انجام چه اقداماتی ضروری است؟
  • آشنایی با جاب آفر کشورهای گوناگون
  • جمع بندی

آیا می دانید جاب آفر چیست؟

آیا می دانید جاب آفر چیست؟
آیا می دانید جاب آفر چیست؟

در واقع جاب آفر یا پیشنهاد کاری، دعوتنامه ای قانونی از طرف یک کمپانی یا صاحب کار خارجی به فردی است که ممکن است در آینده ی نزدیک استخدام شود.

در حقیقت یک جاب آفر، در بر گیرنده نکات جزئی درخواست استخدام به صاحب کار می باشد و قوانینی را که مطابق با آن شغل مورد نظر به کارگران اعلام می شود، ارائه می شوند.

به بیان ساده و عمومی تر، شرایط و ضوابط سازمان امور اتباع اکثر کشورهای خارجی به این صورت است که متقاضیان کار بین المللی می بایست دارای پیشنهاد کاری موثق و همچنین ویزای کاری طولانی مدت اداره کنسولی، قبل از وارد شدن به خاک کشور مدنظر خود باشند.

در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنیم که دریافت پیشنهاد شغلی، لازمه ی اقدامات ضروری جهت اخذ ویزای شغلی است.

به این معنی که نمی توانید قبل از هماهنگ کردن با یک کمپانی بین المللی و مطمئن شدن از این موضوع که این کمپانی، به کارمند خارجی نیاز دارد یا خیر.

جهت دریافت ویزای شغلی اقدام نمایید. دقیقاً همانند پروسه اخذ ویزای تحصیلی، که برای تهیه آن افراد متقاضی، نیازمند دریافت نامه پذیرش از کالج یا مراکز آموزشی مورد نظر می باشند، ویزای شغلی کشورهای خارجی نیز قوانین شبیه به آن را دارد.

جاب آفر حاوی دستمزد، مزایا، جایگاه ها و سمت های شغلی، نام و عنوان مسئول مربوطه می باشد. ايضاً پیشنهاد شغلی می تواند ساعت های کاری معین شده، زمان دقیق آغاز به کار و تمام موضوعات جزئی را که ممکن است برای یک فرد متقاضی با اهمیت باشند را نیز بیان کند.

اکنون که در خصوص موضوع جاب آفر اطلاعاتی را شرح دادیم، باید به این مسئله بپردازیم که چگونه می توان پیشنهاد شغلی دریافت نمود؟ پرسشی که دغدغه ی افراد زیادی است و به دلیل نداشتن آگاهی های لازم در این زمینه، گرفتار مشکلات بی شماری در این پروسه می شوند.

آیا در مورد عمده ترین موضوعاتی که در جاب آفر عنوان می شوند، اطلاعی دارید؟

آیا در مورد عمده ترین موضوعاتی که در جاب آفر عنوان می شوند، اطلاعی دارید؟
آیا در مورد عمده ترین موضوعاتی که در جاب آفر عنوان می شوند، اطلاعی دارید؟

همان طور که در بخش قبلی از مقاله جاب آفر، خدمتتان بیان نمودیم، پیشنهاد شغلی به مفهوم یک توافقنامه از سوی یک کمپانی قانونی می باشد. در این توافقنامه رسمی می بایست همه ضوابط کاریابی و قراردادهای فی ما بین دو طرف، به گونه ای جامع، کامل و واضح ثبت شوند.

 در این توافقنامه شخص صاحب کار، یک فرد متقاضی را برای یک بازه زمانی معین، استخدام می نماید.

نخستین و مهم ترین موضوعی که در پیشنهاد شغلی یا جاب آفر عنوان می شود،

اطلاعات دقیق و کامل فرد متقاضی کار می باشد که حاوی:

  • نام و نام خانوادگی
  • شماره های تماس
  • کد پاسپورت
  • نشانی دقیق محلی که اکنون در آن ساکن است.

قسمت بعدی، ارائه اطلاعات کامل کارفرما است.

این مشخصات شامل:

  • نام و نام خانوادگی
  • شماره تلفن یا ایمیل
  • کد پاسپورت
  • نشانی کامل محل زندگی

فرد متقاضی در این توافقنامه شغلی جهت استخدام در یک شغل، پذیرش می شود که آن را موقعیت کاری کارمند می نامند که می بایست در قرارداد درج شود.

همچنین در این بخش لازم است تا همه کارها و تعهدات کارمند به گونه ای شفاف و مفصل ذکر شوند.

مطالب دیگری که در توافقنامه جاب آفر از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. تعیین زمان مشخص برای آغاز به کار و تاریخ دقیق معتبر بودن آن است. زیرا فرد متقاضی می بایست، پیشتر تاریخ پرواز و مکانی را که می خواهد در آن کشور برای سکونت انتخاب کند، معین نماید.

البته مدت زمان اعتبار این توافقنامه حاکی از آن می باشد که فرد متقاضی اجازه اقامت بیشتر در کشور مورد نظر را نخواهد داشت. مسلماً چنانچه هدفی جهت اقامت طولانی تر داشته باشید، موضوع فرق می کند.

در وهله بعدی می بایست سطح درآمد ناخالص فرد متقاضی تعیین گردد. درآمد ناخالص همان مبلغی می باشد که کارگران یا کارمندان پس از کسرهای تعیین شده توسط قانون، آن را کسب می کنند.

مبنای تنظیم توافقنامه های کاری این است که باید پاداش ها، مزایا، کمیسیون و سایر دریافتی های کارگران به صورت جزئی قید شوند.

همان گونه که مطلع می باشید، در همه ی توافقنامه های کاری که از بندهای فسخ قرارداد برخوردار می باشند. می بایست چگونگی و ضوابط فسخ شراکت نیز در آن ثبت شود.

مورد بعدی تعداد روزهایی است که کارمند می تواند در طول یک ماه تقاضای مرخصی نماید. که باید این موضوع هم در قرارداد درج شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله مدت زمان جواب سفارت آلمان نیز مطالعه نمایید.

بعد از تکمیل فرم های مشخصات و تنظیم قرارداد کاری جاب آفر، انجام  چه اقداماتی ضروری است؟

بعد از تکمیل فرم های مشخصات و تنظیم قرارداد کاری جاب آفر، انجام  چه اقداماتی ضروری است؟
بعد از تکمیل فرم های مشخصات و تنظیم قرارداد کاری جاب آفر، انجام  چه اقداماتی ضروری است؟

همان طور که در قسمت قبل بیان شد، همه قوانین و ضوابط ما بین کارمند و صاحب کار که در تمام توافقنامه ها و با عنایت به نوع کمپانی و توقعات کارفرما، مختلف می باشد نیز در قرارداد می بایست شرح داده شوند.

پس از تکمیل همه فرم ها و طی نمودن تمام مراحل لازم، کارگر و کارفرما که طرفین توافقنامه محسوب می شوند. می بایست توافقنامه کاری را امضا نمایند. در انتها جاب آفر به وسیله مهر قانونی صاحب کار، رسمی و مورد تأیید قانون می باشد.

همان گونه که اطلاع دارید، به علت اهمیت بالای جاب آفر، انجام مراحل ذکر شده برای این قرارداد اقدامی بسیار پیچیده، پرریسک و مشکل می باشد.

کوتاهی یا اشتباه در ثبت یک مورد از موارد موجود در فرم ها، ممکن است پیامدهای سنگین و غیر قابل جبرانی را به دنبال داشته باشد.

در موضوع جاب آفر بهتر است در نظر داشته باشید که تنها دریافت دعوتنامه از یک کمپانی بین المللی باعث ارسال ویزای کاری نخواهد شد. بی شک در این زمینه بندها و شرایط دیگر نیز دخیل می باشند.

با آنکه قانون های مهاجرت به مناطق مختلف و چگونگی کار و در پی آن ضوابط ارسال ویزای کار گوناگون است. ولی به صورت کلی می توان چگونگی دریافت ویزای شغلی را معین نمود.

آشنایی با جاب آفر کشورهای گوناگون

آشنایی با جاب آفر کشورهای گوناگون
آشنایی با جاب آفر کشورهای گوناگون

ممکن است در این قسمت، پرسشی  برای شما ایجاد شود که آیا تمام متقاضیان ایرانی باید جاب آفر دریافت کنند یا این مسئله وابسته به چگونگی مهاجرت است؟

برای پاسخ به این سؤال بهتر است بگوییم که چنانچه افراد متقاضی به ادامه تحصیل در خارج از کشور، اشتغال داشته باشند.

 اغلب این امکان برای آن ها فراهم می باشد که قبل از پایان تحصیلات برای گواهی اشتغال دائم و یا ویزای کاریابی آن کشور، تقاضای خود را ارسال نموده و پس از مصاحبه و یافتن کار دائمی و تمام وقت، مشغول به فعالیت در بازار کار خارجی این کشور بدون دریافت پیشنهاد شغلی، شوند.

به همین دلیل، پیشنهاد شغلی معمولاً برای افراد متقاضی می باشد که در آن کشور خارجی اقامت نداشته و تصمیم دارند به وسیله حرفه و مهارت شغلی به آن کشور مهاجرت کنند.

در ادامه ی این مقاله به توضیح در مورد چند نوع از جاب آفر کشورهای مختلف می پردازیم.

پیشنهاد می کنیم مقاله وقت سفارت آلمان برای جاب آفر نیز مطالعه نمایید.

 جاب آفر اروپا

 جاب آفر اروپا
جاب آفر اروپا

اروپا در واقع شامل کشورهای زیر مجموعه اتحادیه اروپا و منطقه شینگن می باشد و این قسمت از جهان از عمده ترین مقاصد مهاجرت مخصوصاً در زمینه کاری برای مردم ایران به شمار می رود.

در حقیقت چنانچه بخواهید به کشورهایی مانند اسپانیا، سوئد، پرتغال، سوئیس، فرانسه و دیگر کشورهای مطرح منطقه شینگن، مهاجرت شغلی انجام دهید.

می بایست پیش از شروع روند تقاضای ورک پرمیت و ویزای دائمی کار در آن کشور از سفارتخانه و دفاتر کنسولی، ابتدا باید از سایت های کاریابی معتبر و مشهور دیدن کرده و از فرصت های شغلی عمومی و تخصصی موجود، اطلاعات کسب کنید.

در اقدام بعدی باید ترجمه گواهی تحصیلی، رزومه شغلی، گواهی زبان، مدارک پزشکی و گواهی عدم ارتکاب به جرم و موارد مدنظر کارفرما را برای ایشان ارسال کنید و در انتظار سنجش و بررسی مدارک و صدور پاسخ باشید.

job offer که برای افراد ارسال می شود، مدت اعتبار مشخصی داشته و فقط به منظور زمانی محدود، برای افراد دارنده فرصت اپلای ویزای دائم اروپا را فراهم می کند.

بهترین شهر آلمان برای کار کجاست؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک آن کلیک نمایید.

 جاب آفر امارات

 جاب آفر امارات
جاب آفر امارات

جهت اخذ جاب آفر امارات ابتدا باید اسناد کاری، تحصیلی، تخصص های حرفه ای، معرفی نامه و پیشینه و تمام مواردی را که برای تقاضای یک شغل خارجی لازم می باشند را تهیه و به زبان رسمی ترجمه نمایید.

سپس به وسیله یکی از سایت های کاریابی، در پی فرصت کاری درخور و مناسب خود در این کشور عربی باشید تا بعد از ارائه اسناد ضروری، جهت دریافت پیشنهاد شغلی تقاضا کنید.

شرایطی که صاحب کار و کمپانی اماراتی با وضعیت و شروط شما جهت همکاری در امارات توافق کند. جاب آفر را برایتان ارسال نموده و به پشتیبان شما جهت فرآیند مهاجرت شغلی و دریافت ویزای این کشور تبدیل خواهد شد.

در اصل صاحب کار اماراتی باید به وسیله فرستادن پیشنهاد کاری، به وکالت از فرد متقاضی برای اپلای گواهی اقامت امارات پیش قدم شود. تا بعد از ورود فرد به این کشور، شرایط تقاضا و اپلای مجوز اشتغال رسمی در کشور امارات از اداره کار این کشور مهیا شود.

در حالت عادی ویزای کاری امارات از اعتبار یک تا ده ساله برخوردار می باشد. مدرک های ضروری جهت تقاضای آن دربر گیرنده اسناد زیر است:
  • محرز نمودن برخورداری از قرارداد اولیه کاری
  • فرستادن پیشنهاد کاری موثق و دارای اعتبار
  • ارسال کارت اماراتی تشخیص هویت
  • پاسپورت مورد تأیید
  • عکس پرسنلی که به تازگی و با فرمت معین تهیه شده است.
  • آزمایشات کامل پزشکی و مدارک اثبات نمودن سلامت فرد متقاضی
  • گواهی حضور در خاک امارات

پیشنهاد می کنیم که جدا از هر نوع انتخاب با عجله و به دور از تفکر، قبل از پذیرفتن و اثبات پیشنهاد شغلی کشور امارات، همه جوانب این اقدام را به صورت دقیق و جامع ارزیابی نموده و پس از آن جهت مهاجرت کاری به امارات دست به کار شوید.

پیشنهاد می کنیم مقاله جاب سیکر اتریش نیز مطالعه نمایید.

جاب آفر استرالیا

جاب آفر استرالیا
جاب آفر استرالیا

آخرین کشوری که می خواهیم در مورد ضوابط شغلی و ویزای ۱۸۹ آن توضیحاتی را ارائه نماییم، کشور استرالیا می باشد. این طرح مهاجرتی از نظر رتبه بندی و صورت حساب های محاسباتی مانند کشور کانادا است.

چنانچه بتوانید دست کم ۶۵ نمره کسب کرده و با قرار داشتن حوزه کاری شخص در فهرست شغل های ضروری کشور استرالیا، اجازه حضور در این طرح برای شخص متقاضی ایجاد می شود.

در مجموع، صورت حساب های مؤثر جهت حضور در طرح ویزای ۱۸۹ استرالیا حاوی عوامل زیر هستند.

اولین مورد سن فرد درخواست دهنده می باشد که در زمان اخذ پیشنهاد می بایست کمتر از ۴۵ سال داشته باشد.

حرفه و کار شخص می بایست با لیست مشخص شده هماهنگ باشد.

همچنین رزومه کاری شخص باید قابل سنجش و موثق باشند.

فرد متقاضی باید کمترین نمره آیتلس را دریافت کرده باشد. نمره ی ۷ به عنوان امتیاز مورد نظر تعیین شده است.

برخورداری از سلامت فیزیکی و نداشتن سابقه اعمال خلاف قانون از شرایط دیگر می باشند.

در حقیقت، چنانچه افراد متقاضی از بیشترین رتبه لازم جهت شرکت در روند قرعه کشی بهره مند باشند، ارائه پیشنهاد کاری استرالیا ضروری نیست.

ممکن است در کنار مطالعه این مقاله، مطالعه جاب آفر سوئد نیز به افزایش اطلاعات شما کمک کند.

جمع بندی

در این مطلب پیرامون جاب آفر صحبت نمودیم. همه توضیحاتی را که در فرآیند جاب آفر لازم می باشند را برای شما خوانندگان محترم شرح دادیم. همچنین به طور مختصر با جاب آفر کشورهای اروپایی، امارات و استرالیا آشنا شدیم.

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری چقدر است؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top