جاب سیکر اتریش

ما در این مقاله قصد داریم بصورت دقیق به بررسی اشتغال در اتریش و جاب سیکر اتریش بپردازیم که یکی از انواع ویزای کاری این کشور است. بنابراین توصیه می شود تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مقدمه

مهاجرت به کشورهای مختلف در بین ایرانیان از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از رایج ترین انواع مهاجرت ها، مهاجرت کاری می باشد. اشتغال در کشورهای مطرح دنیا می تواند آرزوی بسیاری از ایرانیان باشد تا بتوانند در حیطه شغلی و تخصصی خود به پیشرفت های زیادی دست پیدا کنند.

کشورهای مطرح زیادی مناسب اشتغال و زندگی برای ما ایرانیان وجود دارد که یکی از این کشورها، کشور اتریش می باشد. اشتغال در اتریش می تواند مزیت های زیادی را در پی داشته باشد و این کشور اروپایی از نظر اقتصادی، اجتماعی و…، در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد.

 به همین دلیل ایرانیان زیادی، کشور اتریش را برای زندگی خود انتخاب می کنند و در این کشور به اشتغال می پردازند. یکی از مهمترین مسائل در خصوص اشتغال در اتریش، یافتن شغل در این کشور است. همچنین برای ورود به خاک کشور اتریش برای اشتغال، لازم است ویزای کاری این کشور دریافت شود.

 پیشنهاد می کنیم مقاله وقت سفارت آلمان برای جاب آفر نیز مطالعه نمایید.

ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

  • جاب سیکر اتریش چیست؟
  • نحوه درخواست ویزای جاب سیکر اتریش چگونه است؟
  • سیستم امتیازبندی ویزای جاب سیکر اتریش چیست؟
  • مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای جاب سیکر اتریش چیست؟
  • مشاغل مورد نیاز در ویزای جاب سیکر اتریش کدامند؟
  • نحوه کاریابی بعد از دریافت ویزای جاب سیکر اتریش چیست؟
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق ویزای جاب سیکر اتریش چگونه است؟

جاب سیکر اتریش

""></h6

برای ورود به خاک کشور اتریش برای کار، لازم است ویزای کاری این کشور دریافت شود تا بتوان مجوز ورود به اتریش را از این طریق دریافت کرد. از انواع ویزای کاری کشور اتریش، ویزای جاب سیکر اتریش می باشد. این ویزا می تواند منجر به این موضوع شود که فرد بتواند در کشور اتریش به فعالیت بپردازد.

ویزای جاب سیکر اتریش، یا همان ویزای جستجوی کار اتریش می باشد که به افراد کمک می کند وارد خاک کشور اتریش شوند و در مدتی محدود اقدام به جستجو شغل نمایند و به فعالیت خود بپردازند. +

به وسیله این نوع ویزای اتریش می توان اقامت موقت و سپس اقامت دائم کشور اتریش را بدست آورد و به زندگی دائمی در این کشور پرداخت.

ویزای جاب سیکر اتریش، نوعی ویزای کوتاه مدت است که می توان توسط آن به کشور اتریش سفر کرد و در مدتی محدود به دنبال شغل گشت و بعد از یافتن شغل می توان به اقامت موقت در کشور اتریش دست پیدا کرد.

مدت زمان اعتبار این نوع ویزای اتریش یا همان ویزای جستجوی کار اتریش، 6 ماه می باشد و فرد این فرصت را خواهد داشت به مدت 6 ماه در خاک اتریش حضور داشته باشد و شغل مورد نظر خود را پیدا نماید.

نکته قبال توجه در خصوص ویزای این نوع ویزای اتریش این است که از یک سیستم امتیازدهی مشخصی استفاده می کند و هر فردی بتواند امتیاز بالاتری کسب کند، شانس بیشتری برای کسب ویزای جستجوی کار در اتریش کسب خواهد کرد.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله ویزای جاب سیکر سوئد را مطالعه کنید.

نحوه درخواست ویزای جاب سیکر اتریش

"نحوه

برای اینکه بتوانیم اقدام به درخواست این نوع ویزای اتریش نماییم، لازم است درخواست خود را سفارت کشور اتریش ارائه دهیم که در کشور ما، سفارتخانه اتریش فعالیت دارد. بنابراین می توان اقدام به درخواست ویزا نمود. ویزای جستجوی کار یا همان جاب سیکر، از نوع ویزای گروه D کشور اتریش می باشد.

 در زمان حضور و مراجعه به سفارت، لازم است مدارک لازم را تهیه و به مامور مهاجرت در سفارتخانه تحویل دهید تا مامور مهاجرت، اقدام به بررسی پرونده و امتیازدهی بر اساس معیارهای از پیش تعیین شده نماید.

بعد از بررسی های لازم و کسب امتیاز مورد نیاز مجوز ورود به خاک اتریش به فرد اعطا می شود که همان ویزای جاب سیکر اتریش می باشد.

این ویزا دارای اعتبار 6 ماه می باشد و افراد می توانند در طی این مدت در کشور اتریش حضور داشته باشند و اقدام به یافتن شغل مورد نظر خود نمایند.

بعد از یافتن شغل، لازم است ویزای جاب سیکر به مجوز اقامت و کار در اتریش تبدیل شود تا فرد بتواند بدون مشکل قانونی به فعالیت خود بپردازد. از نکات قابل ذکر در خصوص ویزای جاب سیکر اتریش این است که بعد از گذشت مدت اعتبار آن، در صورت پیدا نشدن شغل، لازم است خاک کشور اتریش را ترک نمایید.

سیستم امتیازبندی ویزای جاب سیکر اتریش چیست؟

"سیستم

برای اینکه بتوان اقدام به دریافت ویزای جستجوی کار یا همان جاب سیکر اتریش نمود، لازم است در سیستم امتیازدهی آن حداقل امتیاز لازم را بدست آوریم. این امتیاز بندی به گونه ای می باشد که حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز ممکن دریافت شود و در این صورت، متقاضی می تواند ویزای جستجوی کار اتریش را کسب کند.

 بعد از دریافت آن می تواند به اتریش سفر کند و به مدت 6 ماه به دنبال شغل باشد تا بتواند اقامت کاری خود را مسجل نماید.

ما در ادامه به بررسی موارد سیستم امتیازدهی ویزای جاب سیکر اتریش خواهیم پرداخت و معیارهای لازم و نمرات لازم را مورد بررسی قرار می دهیم:
  • اگر فردی فارغ التحصیل دانشگاهی از موسسات آموزش عالی باشد می تواند 20 امتیاز کسب کند
  • داشتن مدرک دکتری می تواند حداکثر امتیاز 40 را برای فرد در نظر گرفت
  • در صورت داشتن مدرک تحصیلی رشته های مدیریتی و همچنین شرکت هایی که مورد تایید اداره بازرگانی اتریش باشد و حداقل حقوق خاصی را دریافت نماید می تواند در بازه عددی 20، 25 و یا 30 امتیاز کسب نماید.
  • اگر فردی در فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی سابقه ای داشته باشد و یا ثبت اختراع انجام داده باشد یا مقالاتی چاپ کرده باشد می تواند 20 امتیاز دریافت کند.
  • در خصوص داشتن سابقه کار، فرد متقاضی می تواند به ازای هر سال سابقه کاری 2 امتیاز دریافت نماید.
  • در صورتی که متقاضی قبلا در کشور اتریش شش ماه سابقه کار داشته است، می تواند 10 امتیاز دریافت کند.
ادامه مطلب>>
  • در خصوص امتیازدهی مدرک زبان، اگر متقاضی دارای مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی در سطح A1 باشد می تواند 5 امتیاز دریافت کند و اگر متقاضی در سطح A2 مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی داشته باشد، می تواند نمره 10 را دریافت کند.
  • در خصوص شرایط سنی و امتیاز بندی آن اگر متقاضی تا 35 سال سن داشته باشد می تواند 20 امتیاز دریافت کند که بالاترین امتیاز محسوب می شود. اما اگر فردی تا سن 40 و 45 سال داشته باشد، به ترتیب امتیاز 15 و 10 دریافت خواهد کرد.
  • در خصوص مدرک تحصیلی، اگر فرد متقاضی دارای مدرک دیپلم باشد، امتیاز 5 دریافت می کند. اگر متقاضی دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد باشد امتیاز 10 دریافت خواهد کرد.

موارد بالا در سیستم امتیازدهی ویزای جاب سیکر اتریش، مدنظر قرار خواهد گرفت. اگر فردی از 100 امتیاز ممکن حداقل امتیاز 70 کسب نماید، می تواند این نوع ویزای اتریش را دریافت نماید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای جاب سیکر اتریش

"مدارک

برای دریافت ویزای جستجوی کار اتریش، لازم است مدارکی را تحویل سفارت اتریش دهیم. تا روند بررسی پرونده متقاضی صورت گیرد. از جمله مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای جاب سیکر اتریش عبارتند از:

  • ارائه پاسپورت دارای اعتبار کافی
  • ارائه مدارک و مستندات لازم در خصوص کسب امتیازات لازم برای دریافت ویزای جاب سیکر اتریش
  • ارائه گواهی بیمه درمانی و مسافرتی الزامی خواهد بود.
  • ارائه مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی به همراه ترجمه رسمی آنها
  • ارائه چند قطعه عکس در ابعاد مشخص و استاندارد
  • ارائه نامه رزرو هتل محل اقامت و یا مدرکی که نشان دهد در اتریش محلی برای زندگی تدارک دیده اید.
  • ارائه گواهی مبنی بر اثبات تمکن مالی که بتوانید از پس هزینه های زندگی در اتریش بر بیایید. این مدارک می تواند شامل پرینت گردش حساب بانکی و … باشد.

مشاغل مورد نیاز در ویزای جاب سیکر اتریش

"مشاغل

متقاضیانی که قصد دارند ویزای جاب سیکر اتریش یا همان ویزای جستجوی کار این کشور را دریافت کنند، لازم است در ابتدا اطلاعاتی در خصوص رشته ها مشاغل مورد نیاز این کشور بدست آورند. تا بتوانند اقدام به جستجوی شغلی در چنین مشاغلی نمایند.

مهمترین نکته در خصوص اخذ ویزای جاب سیکر اتریش این است که در کشور اتریش باید به مدن 6 ماه در حیطه تخصصی خود به دنبال شغل گشت و اگر فردی نتواند شغل مورد نظر خود را پیدا کند، طبیعتا بعد از گذشت 6 ماه، باید خاک کشور اتریش را ترک کند. بنابراین لازم است قبل از هر گونه اقدامی اطلاعاتی در خصوص مشاغل مورد نیاز این کشور بدست آورد تا آگاهانه قدم در این راه بردارد.

از جمله رشته هایی که در کشور اتریش نیازمند نیروی کار متخصص ماهر می باشد. می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهندسین مکانیک
  • مهندسین برق (در تمامی حوزه ها و شاخه های این رشته).
  • مهندسی IT (در تمامی حوزه ها و شاخه های این رشته)
  • مهندسین رشته ی کامپیوتر
  • رشته های مربوط به تجارت و بیزینس
  • مهندسین رشته شیمی (در تمامی حوزه و شاخه های مرتبط با این رشته)
  • رشته ی بهداشت عمومی
  • مددکاران اجتماعی
  • مهندسین رشته ی ساخت و تولید

موارد بالا تنها بخش مهمی از مشاغل مورد نیاز در کشور اتریش می باشد. که در این کشور از بازار کار بسیار خوبی برخوردار است. مزیت چنین مشاغلی این است که می توان از درآمد بسیار بالایی برخوردار بود.

بنابراین می توان با آگاهی اقدام به اخذ این نوع ویزای اتریش نمود و در کشور اتریش به دنبال چنین مشاغلی گشت.

بهترین شهر آلمان برای کار کجاست؟

نحوه کاریابی بعد از دریافت ویزای جاب سیکر اتریش

"نحوه

زمانی که موفق به دریافت ویزای جاب سیکر اتریش شدیم، لازم است به کشور اتریش سفر نماییم در این کشور به جستجوی کار بپردازیم. روش های زیر می تواند به افراد کمک کند تا بتوانند به دنبال شغل مورد نظر خود باشند.

  • روش حضوری

طبیعتا روش ویزای جاب سیکر اتریش، برای مراجعه حضوری به برخی از شرکت ها و موسسات مختلف کاربرد دارد که می توان به صورت حضوری اقدام به مصاحبه با کارفرمایان مختلف نمود تا بتوان استخدام شد.

 همچنین مراجعه حضوری به موسسات کاریابی در اتریش می تواند کمک زیادی به افراد نماید تا بتوانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

سپس اقدام به مصاحبه با کارفرمایان مختلف نمایند. از آنجایی که دریافت نامه پذیرش شغلی توسط کارفرما الزامی است. بنابراین مراجعه و مصاحبه حضوری با کارفرما جز مهمترین کارها خواهد بود.

مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری چقدر است؟ مدت زمان صدور ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

  • روش غیر حضوری

روش غیر حضوری می تواند هم برای افرادی مناسب باشد که توسط ویزای جاب سیکر اتریش وارد این کشور شده اند و هم افرادی که در کشور خود ساکن هستند و بصورت آنلاین به دنبال شغل می گردند.

با مراجعه به سایت های مختلف کاریابی در اتریش می توان اقدام به یافتن شغل مورد نظر نمود.

 بسیاری از کارفرمایان اتریشی در سایت های کاریابی اقدام به انتشار آگهی می کنند که می توان از آنها استفاده کرد.

همچنین شبکه های اجتماعی می تواند در این راه کمک کننده افراد متقاضی باشد. افرادی که در اتریش حضور دارند و از طریق ویزای جاب سیکر اتریش در این کشور ساکن هستند هم می توانند علاوه بر مراجعه حضوری از روش غیر حضوری هم استفاده کنند.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله جاب آفر و جاب آفر آلمان را مطالعه کنید.

اخذ اقامت و تابعیت از طریق ویزای جاب سیکر اتریش

"اخذ

بعد از دریافت ویزای جاب سیکر و حضور موقت در کشور اتریش برای یافتن شغل، زمانی که یک فرد شغل مورد نظر خود را پیدا می کند لازم است با درست داشتن نامه پذیرش شغلی، اقدام به دریافت اجازه موقت کار در اتریش نماید. این مجوز کار به مدت یکسال اعتبار خواهد داشت که بعد از گذشت یکسال می توان اقدام به تمدید آن نمود.

سپس می توان به مدت 2 سال در اتریش به کار پرداخت. بعد از آن لازم است تمدید 3 ساله ای برای اجازه کار فرد صادر شود.

در نهایت امر، اگر فردی بتواند به مدت 5 سال متوالی در کشور اتریش ساکن شود و به فعالیت بپردازند. در صورت نبود مشکل قانونی می تواند اقدام به اخذ اقامت دائم این کشور نماید و پاسپورت کشور اتریش را دریافت کند.

پاسپورت کشور اتریش جز معتبرترین پاسپورت های دنیا می باشد. که می توان توسط آن به صدها کشور اروپایی و آمریکایی بدون ویزا سفر نمود. همچنین می توان از مزیت های شهروندی اتریش استفاده کرد.

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی یکی از انواع ویزای کار کشور اتریش یعنی ویزای جاب سیکر اتریش پرداختیم.

متوجه شدیم که این ویزا برای افرادی کاربرد دارد که قصد دارند حضوری در خاک اتریش به دنبال کار باشند.

ما در این مقاله به بررسی سیستم امتیازبندی ویزای جاب سیکر اتریش پرداختیم. که هرچقدر متقاضی بتواند امتیاز بیشتری کسب کند، شانس بیشتری برای دریافت ویزای جستجوی کار اتریش خواهد داشت.

اشتغال در اتریش و زندگی در این کشور می تواند مزیت های زیادی را در پی داشته باشد. تجربه یک زندگی بسیار مناسب و با درآمد بالا را می توان در یکی از بهترین کشورهای اروپایی تجربه کرد.

اکسپدایت چیست ؟ لطفا برای دریافت پاسخ روی لینک آن کلیک نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top