جاب آفر آلمان

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که جاب آفر آلمان چیست؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مقدمه

اخذ پیشنهاد کاری یا جاب آفر آلمان یکی از مهم ترین روش ها جهت دنبال کردن کار و مهارت خود در کشور آلمان می باشد. چنانچه در یک رشته ی کاری یا دانشگاهی، گواهی های معتبر و تخصصی را دریافت کرده اید، از تجارب شغلی نسبتاً بالایی برخوردار می باشید.

 تقریباً به صحبت کردن با زبان آلمانی مسلط هستید، احتمال اینکه بتوانید در کشور آلمان در کاری مناسب و درخور، مشغول شوید، بسیار زیاد است.

 به ویژه در ارگان ها و قسمت هایی که با فقدان نیروی کاری مورد نیاز روبرو می باشند، شانس شما جهت به دست آوردن جاب آفر بیشتر خواهد شد.

اکثر مردم ایران، آرزوی شاغل شدن در کشورهای مدرن و توسعه یافته ای همانند آلمان را در ذهن دارند. اما در مورد چگونگی اقدام برای این خواسته اطلاعات چندانی ندارند.

توصیه ی ما به شما خوانندگان محترم و افرادی که تصمیم دارند با روش اخذ جاب آفر، ویزای کاری آلمان را دریافت نمایند، این است که می بایست تمام تلاش خود را به کار گیرید تا مطالب فراوان و جدید، از مراحل دریافت آن بدست آورید.

در این نوشتار تصمیم داریم تا با شرح نکات جزئی در زمینه مهاجرت به وسیله پیشنهاد کاری آلمان و ارزیابی چگونگی آن، شما را در جهت رسیدن به اطلاعات صحیح و نتایج مناسب، کمک و راهنمایی نماییم.

ممکن است در کنار مطالعه این مقاله، مطالعه جاب آفر ایتالیا نیز به افزایش اطلاعات شما کمک کند.

فهرست مطالب

  1. جاب آفر آلمان چیست؟
  2. چگونگی تقاضای ویزای جاب آفر آلمان
  3. آیا می دانید شرایط سنی جاب آفر آلمان چگونه است؟
  4. آیا از مدارک زبان جاب آفر آلمان مطلع هستید؟
  5. آیا می دانید برای دریافت جاب آفر چه مدارکی مورد نیاز است؟
  6. پیوست خانواده در روش جاب آفر چگونه است؟
  7. چقدر زمان لازم است تا تقاضای دریافت جاب آفر آلمان مورد ارزیابی قرار گیرد؟
  8. آیا می دانید کدام مشاغل می تواند از روش جاب آفر، ویزای کار آلمان را اخذ نمایند؟
  9. آشنایی با مؤسسات کاریابی که در کشور آلمان وجود دارند
  10. مشخصات یک جاب آفر قانونی چیست؟
  11. جمع بندی

جاب آفر آلمان چیست؟

جاب آفر آلمان چیست؟
جاب آفر آلمان چیست؟

Job offer دعوتنامه ای می باشد جهت اشتغال در یک شرایط ویژه، که به وسیله کارفرما فرستاده می شود.متقاضیان این امکان را دارند که با پذیرفتن پیشنهاد کاری، عدم پذیرش و یا صحبت کردن در مورد چگونگی قرارداد، به آن جواب دهند.

تعدادی از دعوتنامه های جاب آفر به طور گفتاری و غیر رسمی می باشند. مرتبط با نوع کار و میزان دشوار بودن وضعیت، بعضی مواقع یک پیشنهاد کاری گفتاری ممکن است کافی باشد، ولی در اغلب موردها، دعوتنامه جاب آفر جهت اخذ ویزای کاری ضروری و لازم است.

تعداد زیادی از کشورهای گوناگون در سراسر جهان، به وسیله پیشنهاد کاری، ویزا صادر می نمایند و آلمان، معروف ترین و پرطرفدارترین کشورهایی است که از این طریق مهاجر می پذیرد.با اهمیت ترین مزیت های دریافت جاب آفر آلمان، اخذ سریع تر و آسان تر ویزای کاری می باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله مدت زمان جواب سفارت آلمان نیز مطالعه نمایید.

چگونگی تقاضای ویزای جاب آفر آلمان

چگونگی تقاضای ویزای جاب آفر آلمان
چگونگی تقاضای ویزای جاب آفر آلمان

دعوتنامه جاب آفر، افراد با مهارت و افراد مهاجری که دارای شروط لازم هستند را ترغیب نموده که به خاک آلمان وارد شوند، پیشه مورد پسند خویش را یافته و اقامت دائمی در کشور آلمان داشته باشند.

ولی قبل از تقاضای جاب آفر کشور آلمان می بایست شرایط خود را برای اخذ آن در نظر داشته باشید.

شروط اساسی و لازم جهت دریافت ویزای جاب آفر آلمان شامل موارد زیر می باشد:

  • مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد از یکی از مراکز علمی یا کالج های معتبر کشور آلمان یا ارائه مدارک همسطح سازی شده
  • فرد متقاضی باید به زبان آلمانی به صورت کامل مسلط باشد. البته برخی از کمپانی ها مسلط بودن به زبان انگلیسی را نیز می پذیرند.
  • بیشتر از پنج سال پیشینه کار وابسته با حوزه تخصص مورد نیاز بازار کاری کشور آلمان

سایر شرایط لازم، همان شروط ابتدایی برای دریافت ویزا می باشند که از طریق سفارتخانه آلمان معین شده اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله بهترین شهر آلمان برای کار را مطالعه کنید.

آیا می دانید شرایط سنی جاب آفر آلمان چگونه است؟

آیا می دانید شرایط سنی جاب آفر آلمان چگونه است؟
آیا می دانید شرایط سنی جاب آفر آلمان چگونه است؟

یکی از موضوعات حائز اهمیت در رابطه با کشور آلمان این می باشد که براساس آمار اعلام شده، روند رشد جمعیت در این کشور منفی است به این مفهوم که جامعه ی  آلمان سال به سال پیرتر می شوند.

عمده ترین علت برای مهیا نمودن شرایط گوناگون و متنوع جهت پذیرفتن مهاجرین فراوان هم همین موضوع است. بنابراین جهت دریافت ویزای جاب آفر آلمان هم، شرایط سنی را مدنظر قرار داده اند.

هرچند به صورت قانونی، این شرایط سنی محدود برای مهاجرین عنوان نشده، ولی دریافت ویزای جاب آفر آلمان برای افراد متقاضی که کمتر از ۴۵ سال سن دارند در مقایسه با افراد در سنین بیشتر، آسان تر و سریع تر می باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله وقت سفارت آلمان برای جاب آفر نیز مطالعه نمایید.

آیا از مدارک زبان جاب آفر آلمان مطلع هستید؟

آیا از مدارک زبان جاب آفر آلمان مطلع هستید؟
آیا از مدارک زبان جاب آفر آلمان مطلع هستید؟

همان طور که ذکر شد، یکی از مدارک ضروری جهت دریافت ویزای جاب آفر آلمان، گواهی زبان انگلیسی یا آلمانی می باشد.

 در مورد این نوع ویزا، افراد متقاضی می بایست گواهی زبان آلمانی دست کم B2 و یا گواهی زبان انگلیسی در دوره آیتلس با رتبه بیشتر از ۵.۵ را دریافت کرده باشند.

مسلماً چنانچه فرد برگه گواهی زبان را در اختیار نداشته اما به یکی از زبان های نامبرده مسلط باشد، در اغلب موارد موفق به اخذ ویزای کاری در آلمان می شود.

آیا می دانید برای دریافت جاب آفر چه مدارکی مورد نیاز است؟

افرادی که می خواهند ویزای کاری آلمان را به وسیله جاب آفر تهیه نمایند، می بایست اسناد و مدرک ها بدون نقص به مراکز مهاجرت تحویل داده شوند.

اصلی ترین مدارک ضروری برای ویزای جاب آفر آلمان شامل موارد زیر است:

  • پرسشنامه های مربوط به تقاضای ویزا به صورت کامل و دقیق باید پاسخ داده شوند و مورد امضای فرد متقاضی قرار گیرد.
  • عکس با مشخصات تعیین شده، دو قطعه
  • پاسپورت ملی دارای اعتبار
  • گواهی تأیید محل اقامت، می توانید گواهینامه رانندگی و یا یکی از قبوض خدماتی که به اسم شما ثبت شده اند، در قالب سندی برای محل زندگی خود ارائه دهید.
  • بیمه خدمات درمانی
  • دعوتنامه کاری یا جاب آفر با شرح کامل درآمد ناخالص سالیانه و توضیحات مفصل در مورد شغل مورد نظر در آلمان.
  • پذیرش آژانس کاریابی فدرال
  • ارائه سوابق شغلی با جزئیات
  • مدارک احراز صلاحیت مانند گواهینامه رانندگی، دیپلم و غیره.
  • ارائه دادخواستی که توسط فرد متقاضی نوشته می شود و مدت زمان و هدف از اقامت را درست و دقیق شرح دهد.
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • صورتحساب معتبر برای پرداخت نمودن مخارج ویزا

پیوست خانواده در روش جاب آفر چگونه است؟

به طور معمول یکی از اصلی ترین نگرانی های اکثر کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای اروپایی همانند آلمان را دارند این است که چگونه می توانند فرزندان و همسر خود را هم به همراه بیاورند؟

منوط به اینکه افراد متقاضی از کدام روش به آلمان مهاجرت کرده اند، روش های ملحق نمودن اعضای خانواده نیز ممکن است تفاوت داشته باشند.

مسئله قابل یادآوری این می باشد که در مورد اشخاصی که کارت آبی یا بلو کارت آلمان را تهیه کرده اند، همسر و فرزندان با سن کمتر از ۱۸ سال، مجاز هستند در کنار فرد متقاضی اصلی، برای فرایند مهاجرت اقدام نمایند.

 به دلیل اینکه این متقاضیان، بلو کارت آلمان را تهیه کرده اند، همسر و فرزندان آن ها می توانند به آسانی و بدون پرداخت هزینه در آلمان به ادامه تحصیل مشغول شوند. علاوه بر این ها برای همسر فرد اصلی، گواهی اشتغال بدون محدودیت صادر می شود.

ولی اگر افراد نتوانند بلو کارت کشور آلمان را اخذ کنند، بعد از سپری شدن ۹۰ روز از وارد شدن فرد متقاضی به خاک آلمان، همسر و فرزندان با سن کمتر از ۱۸ سال، می بایست جهت پیوست به شخص اصلی، به انجام اقدامات مورد نیاز مشغول شوند.

در این مورد نیز برای فرزندان و همسر فرد متقاضی، امکان ادامه تحصیل بدون پرداخت هزینه و محدودیت فراهم می باشد.

قطعاً در پروسه مهاجرت بدون کارت آبی آلمان، فرزندانی که در سن بیشتر از ۱۶ و کمتر از ۱۸ سال قرار دارند، می بایست جهت اخذ اقامت دائم، گواهی زبان C1 را اخذ نموده باشند.

 نکته حائز اهمیت در این روش مهاجرتی این می باشد که، در مورد همسر فرد متقاضی مجوز اشتغال بدون محدودیت ایجاد می شود. مسلماً برخورداری از گواهی زبان آلمانی A2 برای همسر فرد، پیش از مهاجرت الزامی می باشد.

چقدر زمان لازم است تا تقاضای دریافت جاب آفر آلمان مورد ارزیابی قرار گیرد؟

چقدر زمان لازم است تا تقاضای دریافت جاب آفر آلمان مورد ارزیابی قرار گیرد؟
چقدر زمان لازم است تا تقاضای دریافت جاب آفر آلمان مورد ارزیابی قرار گیرد؟

در آغاز و برای پاسخ به این پرسش بهتر است بگوییم که در مجموع، روند اخذ ویزا و مهاجرت به آلمان، روند بسیار سخت و زمانبری است.

اخذ این نوع ویزا برای هر شخص وابسته به شغل و شرایط وی، ممکن است با شخص دیگر تفاوت داشته باشد. البته بهتر است مطلع باشید که اکثر زمان شما جهت اخذ این نوع ویزا، برای یافتن یک صاحب کار و اخذ دعوتنامه شغلی توسط او، صرف می شود.

پیشنهاد می کنیم مقاله جاب سیکر اتریش نیز مطالعه نمایید.

آیا می دانید کدام مشاغل می توانند از روش جاب آفر، ویزای کار آلمان را اخذ نمایند؟

مطابق با آمارهای سالانه که کشور آلمان از شغل های مورد نیاز خود جمع آوری می نمایند، فهرستی از شغل ها را به مراکز سفارتخانه های خود در همه ی دنیا ارسال می نماید. تا به وسیله ی پذیرفتن مهاجرین، فقدان نیروهای کار خود را تأمین نمایند.

مطابق با جدیدترین تحقیقات به عمل آمده، شغل های زیر به میزان زیادی مورد توجه و نیاز آلمان برای صدور ویزای کار در این کشور هستند.
  • مهندس برق
  • مهندس هوا و فضا
  • مهندس مکانیک
  • مهندس مخابرات
  • مهندس الکترونیک
  • مهندسی یارانه
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی راه و شهرسازی
  • و غیره.

البته تعداد دیگری از مشاغل حوزه علوم پایه و پژوهش و گسترش فناوری از قبیل بررسی ساختار مواد، مدیریت، حسابداری، فاینانس و غیره هم می توانند از روش جاب آفر، ویزای شغلی آلمان را اخذ نمایند.

چنانچه در یکی از حوزه های ذکر شده، مدارک دانشگاهی با گواهی های موثق و یا سند فنی حرفه ای وابسته به آن ها را دریافت کرده باشید.

 همین طور اگر از سابقه شغلی شایسته ای در این حیطه برخوردار باشید، این امکان برایتان فراهم خواهد شد که با یافتن دعوتنامه کاری از سوی کمپانی های کارفرمای کشور آلمان با سهولت به آلمان مهاجرت نمایید.  

آشنایی با مؤسسات کاریابی که در کشور آلمان وجود دارند:

بعضی از وب سایت های معتبر و قانونی برای پیدا کردن کار در آلمان موجود می باشند که به افراد متقاضی در روند کاریابی یاری می رسانند. متقاضیان می بایست پیشینه کاری و معرفی نامه خود را برای آن ها ارسال کنند. مدیران مؤسسات کاریابی نیز مدرک های ارسال شده افراد را به مؤسسه ها و کمپانی هایی که تمایل به استخدام نیرو دارند، تحویل می دهد.

 اگر کار درخور و مناسب را برای فرد متقاضی مشخص کردند، در ازای اخذ هزینه اندک، جاب آفر را برای متقاضیان می فرستند.دقت کنید که جاب آفری که مؤسسات برای افراد متقاضی ارسال می کنند، می بایست کاملا رسمی و مطابق با ضوابط قانونی باشند. زیرا برای دعوتنامه های کاری که قانونی نیستند، ویزای کاری آلمان صادر نمی شود.

براساس قانون های حاکم در آلمان، برای اینکه پیشنهاد کاری به صورت کامل معتبر باشد، می بایست حرفه مدنظر در یک بازه زمانی شش ماهه در کشور آلمان و اتحادیه اروپا، منتشر شده باید.چنانچه نیروی کار جهت پذیرفتن شغل مورد نظر یافت نشد، کارفرما مجاز است که جاب آفر آلمان را برای فرد متقاضی خارجی ارسال نماید.

مشخصات یک جاب آفر قانونی چیست؟

برای این منظور که جاب آفر اخذ شده، رسمی و قانونی باشد. می بایست از طرف یک کمپانی و سازمان موثق ارسال شود و کمپانی مدنظر باید چندین سال سابقه تأسیس داشته است. همچنین تمام مالیات های خود را به موقع پرداخت کرده باشد.

علاوه بر این باید میزان دستمزد کارمند در مدت یک سال معین شده باشد. ضمناً شخص کارفرما می بایست تضمین نماید که تا انتهای توافقنامه کاری، پرداخت این حقوق را بر عهده می گیرد.

جمع بندی

همان طور که در این مقاله خدمت شما خوانندگان فهیم و محترم بیان کردیم. دریافت ویزای جاب آفر آلمان، یکی از راه های مهاجرت به این کشور محسوب می شود. این کشور هم برای شهروندان آلمانی و هم برای مهاجرین، منطقه ای با امکانات فراوان در جهت موفقیت می باشد.

 آلمان به کشور اختراع ها و نوآوری های مدرن مشهور است. همین طور قرار داشتن اقتصاد این کشور در رتبه چهارم اقتصادهای عظیم دنیا، انگیزه مهمی جهت پرطرفدار بودن آن نزد مهاجرین می باشد.

بنابراین، این امکان برای اکثر افراد خارجی ایجاد می شود که کاری را پیدا نموده و اشتغال و کسب درآمد در آلمان را تجربه نمایند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top