ویزای جاب سیکر سوئد

در این مقاله قصد داریم تا در مورد ویزای جاب سیکر سوئد با شما صحبت کنیم و راجع به آن توضیحاتی را شرح بدهیم تا بیشتر با آن آشنا شوید پس همراه ما باشید؛

مقدمه

در میان کشورهای اروپایی سوئد یکی از کشورهایی است که میزان رفاه در آن بسیار بالا می باشد و جزو اتحادیه اروپا است. این کشور سومین رتبه را در زمینه مهاجرت دارد، به طوری که در سال ۲۰۱۸ شاهد مهاجرت ۱۳۲هزار نفر به این کشور بوده ایم.

مقداری از شمال اروپا متعلق به این کشور بی نظیر می باشد و با دانمارک، نروژ و فنلاند مرز مشترک دارد. جمعیت آن نیز حدود ۱۰میلیون نفر است و به  نوبه خود بزرگ ترین کشور ناحیه شمالی اروپا و بخش اسکاندیناوی می باشد. همچنین زبان رسمی آنجا  سوئدی است.

 ولی اگر بخواهید در آنجا شاغل شوید به شغل هایی مانند مهندسی بپردازید احتیاجی به یادگیری زبان سوئدی نمی باشد. در ادامه مقاله راجع به ویزای جاب سیکر سوئد با شما صحبت خواهیم کرد پس همراه ما باشید.

پیشنهاد می کنیم مقاله جاب آفر سوئد و جاب آفر اتریش را مطالعه نمایید.

همچنین موضوعاتی که در این مقاله بیان می شود عبارت اند از:

  • ویزای جاب سیکر سوئد چیست؟
  • برای اخذ ویزای جاب سیکر سوئد باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • دقیقا چه مدرک تحصیلی سطح پیشرفته ای برای ویزای جاب سیکر سوئد لازم می باشد؟
  • برای دریافت ویزای جاب سیکر سوئد چه الزاماتی را باید رعایت کرد؟
  • قبل از تکمیل درخواست ویزای جاب سیکر سوئد باید چه کارهایی انجام شود؟
  • نحوه درخواست ویزای جستجوی کار سوئد چگونه است؟

ویزای جاب سیکر سوئد چیست؟

ویزای جاب سیکر سوئد چیست؟
ویزای جاب سیکر سوئد چیست؟

این ویزا به نوعی ویزای کار به حساب می آید که در کشورهایی مانند سوئد حدود ۹ماه به متقاضیان فرصت می دهند تا بتواند به خاک آنجا وارد شده اقامت موقت داشته باشد. البته در طول فرصت به دست آمده باید کار مورد نظر خود را پیدا کند.

همچنین شرایط لازم برای دریافت این ویزا عبارت اند از:

  • تحصیلات و برنامه ریزی

اگر می خواهید ویزای جاب سیکر سوئد را دریافت کنید باید قبل از هر گونه اقدامی مدارک تحصیلی مربوط به شغل خود را در سطح های پیشرفته تهیه نمایید تا بتوانید در این کشور دنبال کسب و کار مناسب خود بگردید و یا به فکر راه اندازی آن باشید. البته باید قبل از انجام چنین اقداماتی همه برنامه ریزی های لازم را به خوبی انجام داده باشید.

  • تمکن مالی

از دیگر شرایط مهمی که برای دریافت این ویزا لازم است تمکن مالی می باشد. شما باید ثابت کنید که هزینه لازم برای اقامت حداکثر ۹ماهه را دارا هستید.

چون تا زمانی که کار خود را به مرحله اجرایی برسانید باید از پس هزینه زندگی مانند خوراک، پوشاک، مسکن و رفت و آمد خود به خوبی بربیایید، در غیر این صورت اجازه اخذ اقامت صادر نخواهد شد.

حتی باید ثابت کنید که بعد از گذشت مدت اقامت هزینه برگشت از سوئد به کشور خودتان را دارا هستید. پس برخورداری از تامین مالی یکی از شروط مهم در این حوزه می باشد.

چون داشتن پوشش مالی در این دوره سبب می شود تا با خاطری آسوده به دنبال اقدامات لازم در راستای پیشرفت کسب و کار خود باشید و از بابت هزینه های زندگی نگرانی نداشته باشید؛ بنابراین باید قادر باشید تا در طول اقامت خود را حمایت کنید.

  • بیمه درمانی

یکی دیگر از قوانین اساسی سوئد برای متقاضیان این می باشد که باید دارای بیمه درمانی با اعتبار بالا در این کشور در اختیار داشته باشند تا بتوانند در مواقع لزوم از آن به خوبی استفاده کنند.

پیشنهاد می کنیم مقاله اکسپدایت چیست را مطالعه نمایید.

  • پاسپورت

باید پاسپورت خود را به گونه ای تهیه کنید تا طول مدت اقامت را به سادگی پوشش بدهد و تا پایان دوره اقامت همواره دارای اعتبار باشد. اگر گذرنامه شما از اعتبار کافی برخوردار نیست، قطعا باید کارهای تمدید آن را قبل از درخواست ویزا به انجام برسانید.

اگر این کار را به موقع انجام ندهید فقط به همان میزانی که پاسپورت شما اعتبار دارد می توانید اقامت خود را اخذ نمایید که اصلا خوشایند نمی باشد.

چون هر چقدر که مدت زمان ویزا و اقامت بیشتر باشد به منزله فرصت بیشتر برای انجام فعالی های مربوط به کسب و کار می باشد.

  • سکونت

شاید این شرط برای شما جالب باشد، چون باید در ماه های اخیر قبل از درخواست ویزا در کشور سوئد هیچگونه سکونتی نداشته باشید. بلکه باید در خارج از این کشور حضور داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم مقاله جاب آفر آلمان را مطالعه نمایید.

برای اخذ ویزای جاب سیکر سوئد باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای اخذ ویزای جاب سیکر سوئد باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
برای اخذ ویزای جاب سیکر سوئد باید به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • تجربه کاری

باید در هر حوزه ای که به تحصیل پرداخته اید سابقه کاری مفید کسب نمایید تا بتوانید از این طریق اقدامات لازم برای دریافت ویزا را به انجام برسانید.

از طرفی احتمال دارد پس از گرفتن اقامت و سکونت در سوئد در یک موقعیت شغلی کاملا متفاوت قرار بگیرید که در چنین شرایطی همه چیز به خودتان و کارفرمای مورد نظر بستگی دارد.

  • ویزای شنگن

زمانی که همه مدارک خود را ارایه کردید و از طرف مسئولان مربوطه امتیاز قبولی خود را دریافت نمودید گمان نکنید که کار شما برای وارد شدن به خاک سوئد به اتمام رسیده است!

چون باید پس از گذشت این مراحل باید تمام مدارکی که را که برای اخذ ویزای شگن احتیاج است به سفارت سوئد تحویل داده و منتظر ادامه مراحل آن باشید.

  • وضعیت مالی

طبق گفته اداره مهاجرت باید وضعیت مالی شما به گونه ای باشد که بتوانید حداقل روزی ۴۵۰کرون و ماهی ۱۳هزار کرون برای خود خرج کنید که برای پرداخت هزینه های زندگی در سوئد ضروری می باشد. البته با کاهش یا افزایش مدت زمان اقامت احتمالا این مبالغ مقداری کم و زیاد خواهند شد.

  • زمان دریافت پذیرش

برنامه ای که در این مقاله راجع به آن صحبت می کنیم در تیر سال ۱۴۰۱ از طرف کشور سوئد ایجاد شده است که ویزای جاب سیکر سوئد می باشد و بازه زمانی که برای ارزیابی پرونده ها احتیاج است تا ۴ماه از طرف اداره مهاجرت این کشور برآورد شده است.

  • زمان اعتبار جاب سیکر سوئد

اعتبار این ویزا به صورت حداقل و حداکثر ۳تا ۹ماه می باشد. خودتان این اختیار را دارید که در میان بازه زمانی گفته شده یک مدت زمان مشخص از اداره مهاجرت سوئد بخواهید و طبق همان اعتبار ویزای خود را کسب کنید. همچنین باید تا پایان اعتبار آن کسب و کار مورد نظر خود را به انجام برسانید.

  • مدرک تحصیلی

شما نمی توانید با هر نوع مدرکی در رابطه با تحصیلات خود برای کسب ویزای جاب سیکر سوئد اقدام کنید؛ زیرا در این راستا نیز قوانینی توسط کشور سوئد وضع شده است و باید تحصیلات شما در سطوح بالا مانند کارشناسی ارشد یا دکتری باشد تا قادر باشید از امکانات این ویزا استفاده کنید.

پیشنهاد می کنیم مقاله جاب آفر را مطالعه نمایید.

دقیقا چه مدرک تحصیلی سطح پیشرفته ای برای ویزای جاب سیکر سوئد لازم می باشد؟

دقیقا چه مدرک تحصیلی سطح پیشرفته ای برای ویزای جاب سیکر سوئد لازم می باشد؟
دقیقا چه مدرک تحصیلی سطح پیشرفته ای برای ویزای جاب سیکر سوئد لازم می باشد؟

باید در هر حوزه ای که تحصیل نموده اید تا سطح پیشرفته ادامه بدهید و مدرک خود را کسب نمایید.

مانند: مدرک کارشناسی ارشد ۶۰واحدی، مدرک کارشناسی ارشد ۲۰واحدی، مدرک حرفه ای به ارزش ۶۰تا ۳۳۰واحد یا مدرک تحصیلات تکمیلی و دکترا با هم دارای همخوانی باشد.

برای دریافت ویزای جاب سیکر سوئد چه الزاماتی را باید رعایت کرد؟

برای دریافت ویزای جاب سیکر سوئد چه الزاماتی را باید رعایت کرد؟
برای دریافت ویزای جاب سیکر سوئد چه الزاماتی را باید رعایت کرد؟

 

دریافت این ویزا از کشور سوئد الزامات زیر را باید رعایت کنید که عبارت اند از:

  • زبان

باید سطح زبان انگلیسی B2 یا سوئدی را کسب نموده باشید. البته به همراه داشتن مدرک اجباری نیست اما احتمال دارد روند قبولی شما را جلو بیندازد.

  • کپی گذرنامه

باید مدارکی مانند کپی برخی از صفحات پاسپورت خود را به همراه داشته باشید مانند: اطلاعات شخصی، عکس، امضا، مدت اعتبار، کشور صادر کننده، شماره پاسپورت، مهر ورود. همچنین اگر به جز کشور خود و سوئد در کشورهای دیگری اجازه زندگی دارید باید کپی آن را نیز به همراه داشته باشید. البته کپی ها باید با یکدیگر دارای تشابه باشند.

  • کپی گواهینامه ارزیابی

این مورد نیز از الزامات بسیار مهم می باشد که باید همراه مدارک دیگر ارائه بدهید.

  • سوابق تحصیلی

یک رونوشت رسمی باید داشته باشید که دوره های آموزشی شما در آن مشخص شده باشد.

  • کپی صورت حساب بانکی

شما باید از صورت حساب بانکی خود کپی تهیه کنید تا ثابت کنید که در طول مدت اقامت می توانید از عهده هزینه های سفر خود بربیایید.

همچنین اگر اسناد دیگری که این موضوع را نشان می دهد در اختیار دارید بهتر است کپی آن ها را هم به همراه داشته باشید. در ضمن اگر مدارکی مانند مجوز بانک مرکزی و یا همانند آن برای خارج نمودن پول از کشور احتیاج است باید آن را نیز به مدارک دیگر اضافه کنید.

  • کپی بیمه درمانی

حتما باید اسنادی را که مشخص می کنند بیمه درمانی جامع شما در کشور مقصد دارای اعتبار است کپی بگیرید و به همراه سایر مدارک به مسئولان مربوطه تحویل بدهید.

  • پرداخت هزینه

باید زمانی که مدارک را ارایه می دهید توانایی لازم جهت پرداخت هزینه های مورد نیاز و احتمالی ویزای جاب سیکر سوئد را به صورت کارتی یا نقدی داشته باشید.

توصیه می کنیم در کنار مطالعه این مقاله، مقاله مدت زمان جواب سفارت آلمان را مطالعه کنید.

  • ترجمه اسناد و مدارک

احتمال دارد که مجبور شوید تعدادی از مدارک خود را ترجمه نمایید. یعنی اگر گواهی امتحان و ریز نمرات رسمی شما به هر زبانی به جز زبان های معتبر سوئد صادر شده باشد باید اقدامات لازم جهت ترجمه آن را نیز قبل از درخواست ویزا انجام بدهید.

 زبان هایی مانند: انگلیسی، سوئدی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و به طور کلی زبان های نوردیک جزو زبان های با اعتبار در کشور سوئد می باشند.

البته نمی توانید خودتان به هر صورت کار ترجمه را انجام بدهید و باید این کار را به مسئولان سوئدی بسپارید تا مترجم مجاز از نظر آن ها وارد این حیطه شود و مدارک را به خوبی ترجمه نماید، در این میان پرداخت هزینه ترجمه نیز بر عهده شما می باشد.

پس از گذراندن این مرحله باید از مدارک اصلی کپی تهیه کنید و در کنار سندهای ترجمه شده تحویل سوئدی ها بدهید.

قبل از تکمیل درخواست ویزای جاب سیکر سوئد باید چه کارهایی انجام شود؟

  1. باید قبل از هر گونه اقدامی در وهله اول مطمین شوید که همه چیز درست و اصولی انجام شده است. مثلا اطلاعات داخل پرونده خوانا باشند و به صورت واضح به ثبت رسیده باشند.
  2. اطلاعاتی که بسیار حائز اهمیت هستند باید حتما در این مدارک وجود داشته باشند مانند نام شما.
  3. همان طور که قبلا بیان کردیم اگر مدار‌ک خود را ترجمه نکرده اید باید آن را به یک مترجم مجاز از نظر دولت سوئد بسپارید تا به انگلیسی یا سوئدی به ترجمه آن ها بپردازند. همیشه زمانی که مدرک ترجمه شده را ارائه می کنید باید کپی تمام مدارک اصلی را در کنار آن پیوست نمایید. البته مدارکی که ارائه می کنید باید به تازگی صادر شده باشند. مانند اثبات بیمه، صورت حساب بانکی، مدارک ترجمه شده.
  4. در نهایت باید اعتبار پاسپورت شما با مدت زمان ویزا همخوانی داشته باشد تا بتوانید از اقامت خود در کشور سوئد نهایت استفاده را ببرید و به کسب و کار خود رونق ببخشید. البته باید کپی صفحات پاسپورت خود را در کنار مدارک به همراه داشته باشید.
  5. همچنین باید وضوح اعداد و کاراکترهایی که در اسناد و مدارک موجود است بسیار بالا باشد.

نحوه درخواست ویزای جستجوی کار سوئد چگونه است؟

نحوه درخواست ویزای جستجوی کار سوئد چگونه است؟
نحوه درخواست ویزای جستجوی کار سوئد چگونه است؟

در وهله اول باید فرم های مربوط به ویزای جاب سیکر سوئد را پرکنید؛ چه به عنوان شخصی که قصد راه اندازی کسب و کار را دارد و چه به عنوان کسی که از شرایط مطلوبی برای جستجوی کار دارا می باشد باید به عنوان گام اول مرحله فرم ها را به انجام برسانید.

محتوای فرم ها به این صورت است که برای شما مدارکی که باید ضمیمه پرونده شود را مشخص می کند. همچنین در این فرم نوعی رضایت نامه برای شورای آموزش عالی سوئد نیز موجود می باشد تا بتواند با محل آموزش شما تماس برقرار کرده و مدارک تحصیلی شما را تایید نماید.

وجود رضایت نامه در کنار درخواست شما بسیار حائز اهمیت می باشد. زمانی که درخواست خود را تکمیل نمودید حال می توانید آن را به سفارت یا کنسولگری سوئد تحویل بدهید.

همچنین اگر مکان های گفته شده در هیچ بخش از کشور شما وجود نداشت باید نزدیک سفارت را در کشورهای دیگر انتخاب نمایید تا بتوانید فرم و مدارک را تحویل بدهید و منتظر جواب باشید.

البته بهتر است پیش از اینکه مدارک را تحویل بدهید با مکان های گفته شده تماس حاصل نمایید. اگر تا زمانی که مجوز شما به اتمام برسد بتوانید در سوئد شغلی برای خود دست و پا کنید. قطعا باید درون کشور خود فعالیت های مورد نیاز برای اخذ مجوز کار را به انجام برسانید.

تا زمانی که به شما مجوز داده نشود قادر نخواهید بود کار مورد نظرتان را آغاز کنید. همچنین تا بازه زمانی که درخواست شما مورد ارزیابی قرار می گیرد قادر خواهید بود به کار خود بپردازید. اگر بخواهیم راجع به هزینه درخواست صحبت کنیم بهتر است بدانید که در زمان ارایه درخواست باید آن را تقبل کنید.

 البته به شرطی که به سفارت کل یا کنسولگری کل درخواست خود را تحویل داده باشید. گرفتن تماس قبل از مراجعه به مکان های گفته شده سبب می شود تا درباره هزینه ها اطلاعات دقیق تری کسب نمایید. زیرا همان طور که می دانید هزینه چنین مکان هایی با آژانس های مسافرتی مشابه نمی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top